Warning: strlen() expects parameter 1 to be string, array given in /home/www/blog.alperkurtul.com/wp-includes/functions.php on line 262
Hoşgeldiniz…
Zagrep

Hırvatistan I

Paylaş

(Last Updated On: )

Zagreb’e Giriş

Cumartesi günü saat 12:40’da İstanbul’dan kalkan uçağımız, 2 saatlik bir uçuştan sonra Hırvatistan saati ile 13:50 civarında (Hırvatistan, zaman dilimi olarak Türkiye’den bir saat geride) Zagreb Havalimanı’na indi. T.C. pasaportu ile, 2009 yılı sonuna kadar Hırvatistan’a vizesiz giriş yapabiliyorsunuz, biz de öyle yaptık. Havaalanındaki kısa pasaport kontrol kuyruğundan sonra, oradaki bir döviz bürosunda elimizdeki Euro’ların az bir miktarını Hırvatistan para birimi Kuna‘ya çevirdik. Şehir merkezine nasıl gideceğimiz konusunda, oradaki polislerden aldığımız tavsiye ile, havaalanından Zagreb otobüs garına otobüs ile gittik. Oradan da sırtımızda çantalarımız ile yürüyerek Zagreb’in en merkezi yerine (Main Square) geldiğimizde öğleden sonra 4 civarlarındaydı.

Uçaktan indiğimizden beri hava serin ve yağışlı. Yağmur bir yağıyor, bir duruyor, ama soğuk sürekli olarak devam ediyor. Havalimanında, kur çok iyi değildir diye orada çok fazla Euro bozdurmamıştık, ama bu sefer de Zagreb merkezde açık bir döviz bürosu bulamıyorduk. Hırvatistan’da çoğu alışveriş yerleri, Cumartesi öğleden sonra ve Pazar günleri kapalı oluyor, hatta haftaiçi öğlen saatlerinde dükkanı kapatan yerler bile var. İnsanlar, o saatlerde yemeğini yiyor, dinleniyor, kendine vakit ayırıyor, Türkiye’deki gibi bir çalışma çılğınlığı yok anlayacağınız.

Neyse ki, çoğu yer kapalı olmasına rağmen, Tourist Information bürosu açık. (Daha sonraki günler daha çok farkına varacağız ki, Hırvatistan’da Tourist Information büroları oldukça yaygın, ve buralardan çok yararlı bilgiler alabiliyorsunuz.) Merkezde yer alana büroya gidip derdimizi anlatıyoruz, onlar da Tren garının oradaki postanede 7 gün 24 saat boyunca para bozdurabileceğimizi öğreniyoruz. Aslında yürüyerek sadece 10 dakika mesafedeki tren garına, bürodaki kişilerin tavsiyesi ile tramvay ile gidiyoruz.

Postahanede Euro bozdurma işini hallettikten sonra, tren garına geçip gece saat 22:55 treninde Split’e gidiş için bilet aldık. Aslında planımız Zagreb’de bir gece kalmak ve sonra da Zadar’a tren ile gitmekti. Ama öğrendiğimize göre Zadar da, Zagreb gibi yağmur altındaydı. Biz de, tatilde neden oramızı buramızı donduralım ki diye düşünüp Split’e gitmeye karar verdik.

Zagreb’de Kısa Bir Tur

Tren garından ayrıldıktan sonra, sırtımızda çantalar akşam saatlerine kadar soğuk ve zaman zaman da yağmur altında Zagreb’i dolaştık. İyice üşüyüp, çantaların ağırlığıyla iyice yorulduktan sonra da, kendimizi tekrar tren garına attık. Tren garına geldiğimizde, çanta koymak için olan kiralık dolapları görünce, çantaları bütün gün boşu boşuna sırtımızda dolaştırmış olmamızdan dolayı biraz kendime kızdım doğrusu. Aslında, böyle kiralık dolaplar olduğunu Hırvatistan’a gelmeden önce biliyordum, ama buraya gelince aklımdan çıkmış.

Tren garının koridorlarında bir tanıdıkla karşılaştık, adı Sinan, o da bizimle aynı trene binecek. Aslında kendisi ile Zagreb havalimanında tanıştık, o da bizimle aynı uçakla Zagreb’e gelmiş ve staj yapacağı Split’e tren ile gidecekmiş. Trenin kalkış saati gelene kadar onunla biraz muhabbet ettik. Kalkış saati gelince de hep beraber trendeki yerimizi aldık ve soğuk ve yağmurlu Zagreb’den ayrılmış olduk.

Faydalı Bilgiler:
* 1 EURO ~ 7,28 KUNA
* Havalimanından, Zagreb Otobüs garına yarım saatte bir otobüs var, fiyatı 30 Kuna.
* Zagreb’de tramway bileti 8 Kuna.
* Hırvatistan’daki tren tarifeleri
* Zagreb’den Split’e tren bileti 160 Kuna, eğer yataklı bölümden istiyorsanız 112 Kuna daha vermek gerekiyor. 420 km. uzaklıktaki Split’e gidiş 8 saat sürüyor.
* Tren garında 24 saati 15 Kuna’ya çantalarınızı/bavullaınızı koymak için kilitli dolaplar mevcut. Bu fiyat çok uygun ve bu hizmet de çok faydalı.